Manželství odsouzené ke zkáze - Kapitola 6

19.06.2012 14:58

Překlad povídky Union of Doom od Steppenwoelfin. Přeloženo se svolením autorky.

-)-)-)

Kapitola 6

Harry došel ke dveřím do jejich pokojů. Nechtělo se mu jít zpátky dovnitř. Cítil se tam stejně nevítaný a nechtěný jako u Dursleyových. Na druhou stranu, se Severusem měl rozhodně větší svobodu než u Dursleyových. Severus se mu úzkostlivě vyhýbal, mohl dělat kouzla, měl přístup do knihovny, nehladověl a nebylo s ním zacházeno jako s odpadem třemi lidmi najednou (i když Severus byl impozantní výzvou), mohl létat na svém koštěti, nemusel dělat domácí práce atd. A samozřejmě, byl tady i Brumbál. Přesto, to neměnilo nic na skutečnosti, že on a Severus se nemohli vystát.

„Pitomé heslo," zavrčel, když zíral na portrét. Pak se zamračil. Byl si jistý, že had stočený kolem paličky právě zamrkal.

Udělal krok dopředu.

Hlava hada se k němu otočila.

„Jsi jeho manžel a sdílíš místnosti mistra lektvarů. Neříkal nic o tom, že bys nemohl změnit heslo," zasyčela dobromyslně.

„Mohu změnit heslo?" zeptal se Harry a automaticky promluvil hadím jazykem.

„Ach! Hadí jazyk! Nádhera! Bilingvismus je vždycky přínosný," odpověděl had.

„No... Hm... Vlastně jsem zjistil náhodou, že umím mluvit hadím jazykem," řekl Harry rozpačitě, vzpomněl si, jak Brumbál mluvil o tom, že Voldemort nezáměrně přenesl část svých pravomocí k němu.

„A také skromný čaroděj. Možná maličko nejistý, trochu jako muž, který tady žil sám roky předtím, než si tě vzal."

Harry se raději nechtěl moc zabývat Severusovými nebo svými nejistotami.

„Jsem Harry Potter. A ty?"

„Kdo by tě neznal? Všechny obrazy na hradě mluví o tvém manželství. Já jsem Nessa."

„Nessa. Líbí se mi to," řekl Harry.

„Děkuji ti, mladý muži. Tomuhle místu by se mohl hodit doušek čerstvého vzduchu. Zavání to tady stagnací. A napadlo už tě nějaké nové heslo?"

Harry to pečlivě zvažoval. Pohrával si s myšlenkou vybrat heslo, které by Severuse naštvalo, ale pak se rozhodl, že to neudělá. Bylo by to nezralé, nemluvě o potenciální nebezpečnosti pro jeho osobní bezpečí.

Šalamounek a mordovník," řekl nakonec, vybavujíc si svou první hodinu lektvarů.

„Myslím, že profesorovi lektvarů se tvá volba bude líbit," poznamenala Nessa se souhlasem v korálkových očích.

„Jo, a prosím, neříkej mu nové heslo hned. Nech ho... ehm... trochu se snažit a přijít na to s nápovědou. Jo, a bylo by možné měsíc heslo neměnit?"

Nesse unikl syčivý trhaný zvuk, který zněl podezřele jako zahihňání.

„Myslela jsem si, že mistr lektvarů s tebou to první heslo nekonzultoval."

„Ne."

„Tak to bude měsíc. Když se heslo změní, řeknu ti to hned. Jsi hadí jazyk a on ne. Navíc, ty jsi mnohem... civilnější."

„Děkuji ti, Nesso," usmál se Harry.

Severus nebyl ve svých pokojích; všude byla tma. Severus obvykle nechával ve vstupní hale rozsvíceno, i když byl v jiné místnosti. Harry si nemohl pomoci a pomstychtivě se zašklebil. Až Severus přijde, zjistí že heslo bylo změněno jeho nemesis. Trvalo ale ještě půl hodiny, než se Severus vrátil.

„HARRY POTTERE!" zařval, když vešel do místnosti, a jeho černé oči se zlověstně zúžily.

Harry se vynořil ze své ložnice.

„Myslel jsem, že by se ti líbilo heslo, které se týká lektvarů," řekl nevinně.

„Změnil jsi heslo bez mého svolení," zavrčel Severus, „a ten neposlušný had mě informoval, že to tak zůstane po dobu jednoho měsíce!"

„To první heslo se mi zdálo docela deprimující," řekl Harry klidně.

„Jsem věcný člověk, Pottere," odsekl Severus, vykročil směrem k Harrymu a upřeně zíral do jeho zelených očí.

„Kdybys byl věcný, pak-" Harry se odmlčel. Tohle nebyl rozhovor. Byla to hádka.

„Mohu ti říkat Severusi?" zeptal se.

Severus zvedl obočí na nečekanou otázku.

„Chci říct... vzali jsme se a jsme svázáni," dodal Harry, „takže se cítím divně říkat ti příjmením, i když jsme si nechali každý své vlastní."

„Toho jsem si dobře vědom, Pottere," vyštěkl Severus. „Ale rozhodně ode mě nečekej, že ti budu říkat křestním jménem. A je tady ještě další věc."

Z jeho pohledu šlehaly jiskry.

„Obviňuješ mě z toho, že jsem zvrhlík a pak máš tu drzost poukazovat na to, že jsme se vzali?" vydechl zlostně.

„Severusi, chtěl jsem... promluvit si. Myslím tím... víš... nechci už se s tebou hádat... omlouvám se, že jsem na tebe křičel, a mrzí mě, co jsem řekl."

Severus na něj zíral.

„Jsi si jistý, že se cítíš dobře, Pottere?"

Harry rozzlobeně zrudl.

„Budeme spolu muset nějaký čas žít. Jsi můj manžel a můj ochránce, díky našemu krevnímu poutu. Spojuje nás tedy víc než jenom kus pergamenu. Nehledě na to, že ti dlužím za svůj život."

„Co tě přivedlo k tomu náhlému přívalu výčitek svědomí a rozumu?" zeptal se Severus s úšklebkem. „Měla snad rána do tvé arogantní namyšlené tváře tak blahodárný účinek a sesypalo se těch pár mozkových buněk, kterými disponuješ, do něčeho, co se podobá myšlení?"

Harry neochvějně pokračoval, odmítal ustoupit tváří v tvář Severusovu zničujícímu opovržení.

„Byl jsi k tomu nucen... k té... konzumaci. Bylo to nekonsensuální pro nás oba," řekl Harry konečně, „a je mi líto, že jsem tě obvinil z toho, že jsi mě donutil. Křivdil jsem ti. Oba jsme byli nuceni... Celá tahle věc je špatná."

„Samozřejmě, že celá tahle věc je špatná, Pottere. Věci kolem tebe se vždycky pokazí."

„Můj otec a kmotr jsou mrtví, ale ty je stále nenávidíš a nenávidíš kvůli té minulosti i mě," řekl Harry unaveně.

„Ušetři mě svých sentimentálních výlevů a psychologických dohadů, Pottere."

„Podívej se... já se snažím," řekl Harry napjatým hlasem.

„Snaž se dostat se mi z cesty a z očí, Pottere."

„Musíme spolu opravdu žít takhle?"

„Zlatý chlapec očekává, že se mnou bude pro klid své vlastní duše žít v harmonii. Můj manželi, ty jsi rozmazlený zhýčkaný spratek, který byl pravděpodobně na kolenou uctíván svými žasnoucími příbuznými-"

„To je lež," zašeptal Harry, „a ty to víš. Během lekcí nitrobrany jsi viděl do mé mysli. Nikdy jsem nebyl rozmazlený a zhýčkaný. Nikdy jsem neměl skutečnou rodinu, Severusi. Nikdy. Weasleyovi jsou nejbližší lidé, které mám k rodině, a Bradavice ta nejbližší věc k domovu. A ty, ať už to chceš nebo nechceš připustit, jsi rodina, a tvoje pokoje se staly mým domovem, i když v nich nejsem vítán."

Severus mlčel. Dva čarodějové na sebe chvíli zírali. Pak se Harry otočil a vrátil se do své ložnice.

„Vzdávám se, Hermiono," řekl ke zdi.

 

Na Harryho narozeniny bylo krásné počasí. Severus nevrle pozoroval sovy snášející se k jeho manželovi s dárky a dopisy. Sám se neobtěžoval popřát Harrymu k narozeninám všechno nejlepší nebo mu dát dárek. Dokonce i had Nessa a duchové si na jeho narozeniny vzpomněli. Harry strávil den s Hagridem, který si všiml Harryho sklíčenosti navzdory Harryho statečnému úsilí.

„Dal ti Snape něco k narozeninám, Harry?" zeptal se bystře.

Harry zrudl a zavrtěl hlavou.

„Proč by měl? Nenávidí mě, Hagride," řekl.

„Je to tvuj manžel. Myslim, že na to přijde, buď trpělivěj, Harry. Snape je drobet... nedůtklivej," řekl Hagrid jemně.

„Jeho narozeniny jsou devátého ledna. Je to v naší manželské smlouvě. Pořád mám spoustu času přemýšlet o tom, co mu dám. Možná něco, s čím by mi mohl utnout hlavu."

„Ach, Harry. Uvidíš. Bude to lepší. Musíš myslet pozitivně. Snape je tvuj ochránce. Bude se o tebe starat, a vsadim se, že ty se o něj budeš starat taky."

Pohladil Harryho po zádech a Fang položil hlavu Harrymu na koleno.

Severus byl pryč, když se vrátil do nepřátelského území sklepení. Když přišel, našel Harryho sedět na pohovce a číst si.

„Tvé intelektuální úsilí na mě dojem nedělá, Pottere," protáhl.

„Kde jsi byl?" zeptal se Harry zvědavě a díval se přitom na cestovní plášť svého manžela.

„Kde myslíš, miláčku?" odsekl Severus.

„Zavolal tě Voldemort?"

„Neříkej jeho jméno!"

„Jsem tvůj manžel, ne tvůj student!" vzplanul Harry.

„Bohužel," poznamenal Severus chladně a sundal si plášť.

„Takže bylo, ehm, setkání, ano?" zeptal se Harry vytrvale.

„Bylo to báječné, Pottere. Pán zla pořádal koktejlovou párty a potom nám zahrál na housle," řekl Severus kysele.

„Chtěl jsem to jenom vědět," řekl Harry, kterému už začínala docházet trpělivost.

„Pán zla měl a má zájem zvláště o mé sexuální zkoumání tvého vychrtlého těla, Pottere."

Harry upřeně hleděl na své nohy.

„Bavit ho pracně vytvořenými falešnými vzpomínkami je tak uvolňující, Pottere. Ani si to neumíš představit," zašeptal Severus zuřivě, odkráčel z místnosti a zabouchl za sebou dveře.

Harry vstal a pomalu šel zpátky do své ložnice. Opravdu způsob, jak zakončit narozeniny! Posadil se na postel, obklopený dopisy a dárky od svých přátel. Když si je všechny znovu prohlédl, cítil se o něco lépe.

Konec kapitoly 6

< Kapitola 5      Kapitola 7 >

-)-)-)

Především děkuji moc za komentáře k předchozí kapitole překladu anneanne, Hanče, raven9, bacil, Blesk, Profesor, Erumoice, Nade, kali, lucik, Saskye, keishatko a Máje – vaše komentáře jsou tou nejlepší motivací pro brzký překlad další části :-) Sedmá kapitolka bude opět do deseti dnů…

Zpět

Poslat komentář: Manželství odsouzené ke zkáze - Kapitola 6

Datum 21.06.2012

Vložil belldandy

Titulek -

Odpovědět

Existuje důvod, proč jsem do čtení téhle fikce moc nespěchala. Tím důvodem je mé lehké a (doufám převážně) tiché nepřáteství proti tomuto typu zápletky. Aby bylo jasno, ne že by se mi žádná taková fikce nelíbila. Ve skutečnosti si naopak skoro na každé najdu něco, kvůli čemu mi stojí za přečtení. Ale vždy, když vidím, že někdo začíná s novým, ať už vlastním nebo překladovým, příběhem o nuceném sňatku. Napadne mě, proč mi jen zase píšou tohle, když já bych si tak ráda přečetla o tom, jak se Harry a Severus spolu vyspí aniž je k tomu něco nutí. (Tedy kromě jejich vlatsní vůle a touhy - což může být dokonce v rozporu - nic proti :). ) Upřimně doufám, že se mi jednou podaří pochopit, co na tom ostatní vidí. Je-li tu mezi přítomnými nějaký skalní či alespoň částečný vyznavač tohoto podžánru, prosím, budu velmi vděčná, když mi zkusí objasnit, co je mu přijde na takové zápletce přítažlivé nebo rajcovní nebo cokoli? To prosím nemá být ironie, já bych tomu opravdu ráda porozumněla.

Tak tedy odmyslím-li si, že Union of Doom je zase jednou výše zmíněným typem příběhu, pak na něm vidím skoro samé přednosti. Speciální bod si schovávám za kondom. Je to poprvé, co jsem se s ním ve fanfikci setkala. A jako podpůrce výchovy k bezpečného sexu, mohu jen zaplesat, že ve světě fanfiction se o něčem takovém jako kondom ví. :) A opravdu hodně oceňuji, že tu vztah rozvíjí pěkně pomalu. Jistě mohu jako čtenář trochu skřípat zuby, že ani po šesté kapitole mezi nimi zase k ničemu nedošlo :), ale ve skutečnosti jsem za to vděčná. Vždyť na to, aby si porozumněli mají dalších čtyřicet kapitol :). A já mám vážně ráda fikce, kde se líčí pomalý vývoj vztahu. Severus je tu nepříjemný a zatvrzelý, ale jaký by jiný měl být, že?

Rocio, děkuji, oceňuji, že sis troufla na překlad delšího příběhu. Znamená to pro tebe hodně práce. Vím, že jsem tenhle příspěvek zahájila si stěžováním a tak chci zdůraznit, že je mi jasné, že pokud už se pustíš do takové práce, vybereš si něco, co odpovídá hlavně tvému vkusu a taky něco, co tě bude pokud možno vydrží těšit pocelý čas, který s tímto příběhem musíš strávit. Doufám, že to tak je. Já moc děkuji za tvou práci a autorce za pěkný příběh s přiměřeně věrnými charaktery. Potěšil i mě, reptavého odpůrce kouzenických sňatků, což teprve ty ostatní ... :)

Datum 22.06.2012

Vložil Rocia

Titulek Re: -

Odpovědět

Děkuji moc za obsáhlý a zajímavý komentář :-) Pro mě je zase typ příběhu s nuceným sňatkem/poutem atd. jedním z oblíbených, a to konkrétně v případě HP/SS - což neznamená, že bych neměla ráda i jiné typy HP/SS příběhů (viz například seznam mých oblíbených v AJ).
Důvodem je mimo jiné i to, že ač to může znít paradoxně, svým způsobem se mi tyto příběhy zdají být realističtější - mám totiž pocit, že pokud není příběh totálně AU, pak je nenávist, negativní pocity vůbec, celá ta špatná historie aj. mezi HP/SS tak silná, že by se do sebe prostě jen tak nezamilovali - pokud je k tomu něco nedonutí - například poněkud sadistická autorka :-)
Jsem ráda, že se ti Union zatím docela líbí - na tomhle příběhu je pěkné, že Severus je tu na začátku opravdu docela parchant a jejich začátky jsou mírně řečeno krušné...
P.S. Začala jsem psát další HP/SS a tam nucený sňatek ani nic podobného nebude, tedy jestli to dopíšu :-)
P.S.2 Kondom se mi taky líbí, je to opravdu vcelku neběžné :-)

Datum 22.06.2012

Vložil belldandy

Titulek Re: Re: -

Odpovědět

Rocio, děkuji za odpověď, které dokonce rozumím a dává smysl. Takže i když na pocitové úrovní zela nesdílím, chápu, že by to tak mohl někdo cítit. :) - Uvažuji, jak člověka ovlivňují první zážitky. Já mám podvědomě nastaveno, že ideální snarry je DI :) nebo Tea series nebo něco na ten způsob, ale to co říkáš je samozřejmě pravda. - Navíc mi ta odpověď sedí k tobě:) Přijde mi, že píšeš Spojeni kletbou hodně se snahou o realističnost. Jakoby vždy, když má nastat nějaké příliš vyhrocené drama, nad tebou stál nějaký vnitřní hlídač, který by řekl, ale to už je nepravděpodobné a ty to napíšeš jen tak decentně s citem pro správnou míru. Jsi pro mne v české fanfikci, tím čím byl Truffaut pro Novou vlnu - prostě umění středu. :D - Ovšem neber mě moc vážně ... ve skutečnosti ničemu moc nerozumím. - A že se na další díl těším, ani netřeba zdůrazňovat.

Datum 10.01.2017

Vložil sisi

Titulek Re: -

Odpovědět

myslím, že vím, nebo možná jen nepatrně rozumím tomu, proč nucený sňatek vyhovuje tolika čtenářům, ač to moderní literatura nijak nevyžaduje. Jedná se o pohled do historie. Ještě v relativně nedávné minulosti, do konce 18. věku bylo ve společnosti naprosto běžné, že se sňatky sjednávali, více méně vždy bez přítomnosti a souhlasu budoucích partnerů mezi společensky příhodnými rodinami a manželství v kruzích vyšší společnosti vždy musela plnit i vhodnou politickou funkci, nehledě na navýšení majetku, věno, lenní statky a ostatní zboží. Ve světě, který v podstatě řídila církev a tradice samozřejmě nebylo možné mít vztah bez požehnání "zhůry." Doslova každý mladý člověk se připravoval ve skrytu duše na rozhodnutí rodiny, komu bude vydán, nebo koho pojme za manželku. Život byl velice vázán konvencemi, tradicemi a bylo očekáváno vzorné chování od snoubenců před svatbou a odpovídající společenské vystupování po svatbě. Svobodný člověk se mohl cítit zrazen rozhodnutím rodiny o vhodném partnerovi, nepočítalo se s romantickými pocity v partnerství, ani mezi manželi. Tu byla vyžadována úcta a poslušnost od ženy a naprostá ekonomická odpovědnost od muže. Úkolem ženy vždy bylo i za cenu vlastního života prostě rodit děti, vést domácnost a muž den za dnem pracoval v potu tváře, lopotil se, aby živil rodinu až jednoho dne zemřel, "v prach se navrátil." Tak fungovala tradiční společnost bez romantických ideálů, bez listiny práv a svobod, bez utopických snů o světě, kde je možné cokoliv.
Romantická stvoření dneška vyžadují příběhy červené knihovny a pokud se k nim dostanou, dokonce i začnou číst a snít o rytířích v lesklé zbroji, jež krví vykupují životy svých drahých v daleké zemi, nebo o trubadúrech, mužích, pěvcích zpitých jak zákon káže, potácejících s pod okny tvrze, či pevnosti a holdujících zpěvu spíše opileckému, než luzně blekotajícímu o lásce k sličné panně.
Tato romantická stvoření pášou hřích v literatuře bolestivější, pokud se po přečtení blíže neurčeného množství červeného braku pustí s niterným zanícením též do psaní podobného barevného. Ne každý má talent, jehož výsledek je možné číst i po pěti letech od prvního čtení, vytrvalé pisatelky červeného oddělení mnohdy nezváží dopad svých kýčovitých představ a v dnešní době rády odstoupí martýrium zřízení vlastních stránek a uveřejní tu své texty s tristním obsahem nevalné jazykové úrovně s množstvím gramatických chyb, či logických přehmatů. Nejsem v stavu ujařmit jejich lotrovství na literatuře.
Další vývoj jest na snadě, že v dobách válečných dvacátého věku nikdo neuvažoval neromanticky, neb každý si přál, by boje ustaly a osoby milé se navrátili domů, ne-li celé, aspoň živé. Doba pracuje proti dobré literatuře, tento fakt jest znám, neb spisovatel dneška jest společností nucen zraňovat, ba i vraždit postavy svých knih, aby se zapsal v povědomí čtenářstva, jako člověk soucítící se sirotky a vdovami, které v jeho příběhu zbyly.
Merlinovi dík za ff svět povídek, které obsahují příběhy, jaké se ve skutečném světě nemohou stát ani náhodou. Čímž přiznávám i svůj postoj k tomuto žánru, neb mám dobrý důvod nečíst o starostech světa vezdejšího, jak doporučeno kapacitou oboru medicínského, nezatěžovati se více pozemskými starostmi, naopak upnouti mysl i konání své k myšlenkám vyšším.
Nelze mi však dostáti takovým radám, jakkoliv mé snažení je značné a rozjímám nad světem a bolestí jeho. :-)
Belldandy, děkuji, že jsi ochotná diskutovat na toto téma a vždycky máš nějaký nosný názor, z kterého se dá vycházet.
Rocio, mám moc ráda Tvé stránky a povídky a překlady, těch si vážím, protože můj překlad vždy klopýtá v přechodnících a různých gramatických spletitostech, proto nikdy,slibuji, nikdy nebudu psát a následně zveřejňovat své pokusy o literaturu, plně jsouc spokojena s nabízenými a doporučovanými povídkami dobré kvality. Možná si tu nějak protiřečím, vrhám-li nepěkné světlo na pokusy začínajících pisatelek ochotných uveřejnit kdejakou slátaninu, já nejsem a nebudu začínající pisatelkou. Ponechámť si jen status čtenářky s komentáři.

Datum 20.06.2012

Vložil Profesor

Titulek ...

Odpovědět

Teda. Začátek kapitoly byl docela uvolněný, ale ten konec... To bylo zlé. Doufám, že se Harry nenechá odradit a znovu se pokusí o změnu jejich vztahu, a že Severus povolí.

Datum 20.06.2012

Vložil kali

Titulek :)

Odpovědět

No očekávala sem,že se Harryho pokus nepovede,sem zvědavá jak dlouho mu to vydrží.Nessa je super:-)

Datum 19.06.2012

Vložil Nade

Titulek ooOoo

Odpovědět

Harry mě opravdu mile překvapil. Jenom doufám, že Severus trochu povolí, než klukovi dojdě šťáva. Já na jeho místě bych už vypěnila. :-D
Přitom stačí tak málo. Jen aby trochu krotil tu svou nevymáchanou pusu. Nessa je super. Díky, moc se těším na pokračování.

Datum 19.06.2012

Vložil Mája

Titulek Díky :-)

Odpovědět

Krásná kapitola. Harry se snaží a vypadá to, že bude mít v Nesse prima spojence. Severusova zatvrzelost už začíná být únavná. Chápu, že to pro něj není vůbec jednoduché, ale trochu snažit by se taky mohl...

Datum 19.06.2012

Vložil keishatko

Titulek kawaii

Odpovědět

Harry má výdrž to musím uznať a Severus ma trochu sklamal, nato že on je dospelý sa správa ako malé decko..no som zvedavá ako to dopadne

Datum 19.06.2012

Vložil Erumoice

Titulek :-)

Odpovědět

Teda to byla rychlost :-) Ani nevím, co říct na to Severusovo chování, je otřesné... Ale heslo bylo fajn :)

Datum 19.06.2012

Vložil Saksya

Titulek .....

Odpovědět

zmena hesla bola fajn :)
veľmi pekná kapitola
som zvedavá, ako sa to bude ďalej vyvíjať :)

Datum 19.06.2012

Vložil Ach ten Severus !

Titulek Bobo

Odpovědět

Oba "chlapci" to nemají lehké, ale myslím, že Harry je na tom hůře, je nezkušený, vlastně je to pořád děcko. Severus se chová jak hysterka, je naštvaný na Brumbála, na Voldemorta, ale všechno si vybíjí na Harrym. Had(ice) je dobrá, možná by mohla Harrymu ledacos prásknout co se týká jeho miláčka manžela.

Datum 19.06.2012

Vložil bacil

Titulek :)))

Odpovědět

No Harryho odhodlání se nenechat vyprovokovat k hádce je super :-) Jen aby to vydržel.
A změna hesla byl super nápad. Úplně si dokážu předsavit jak se ho Severus snaží uhodnout.
Krásná kapča a moooc se těším na pokračování :-D